Portrætfoto af Merete Jensen - billedet er dekorativt

Merete Jensen

Kommunikationskonsulent

Efter flere år med job i udlandet og i FN-Byen i København, trak familiære omstændigheder Merete Jensen midlertidigt hjem til Vestjylland.

Til sin egen overraskelse blev hun glad for at være tilbage, så da stillingen som kommunikationskonsulent ved Ringkøbing-Skjern Kommune blev slået op, søgte hun den.

- Nu har jeg været her i syv år, – det længste jeg har haft det samme job, siger hun og tilføjer:

- Når jeg har været her så længe, er det, fordi det er et sted med god ledelse, spændende opgaver og et sted, hvor man sætter ordentlighed højt.

Kommunikationsteamet er centralt organiseret, – og derfor er opgaverne at finde i alle kommunens forvaltninger og afdelinger. Opgaverne spænder fra pressemeddelelser og til rådgivning, fra sparring til sociale medier - og meget mere:

- Det er det fede ved vores job: Vi har tæt kontakt med ledere, chefer og politikere – men også til medarbejderne i hele kommunen. Vi bliver ofte inddraget, når der er store projekter, og det giver os et kendskab til og en stor berøringsflade i hele organisationen. Jeg kan lide, at vi på den måde trækker på samme hammel, servicerer hele organisationen og er med til at få de andres gode ideer og gode historier ud i det offentlige, ud at leve.

Merete Jensen fortæller, at der i HR og Kommunikation, og hele POD, er en kultur med plads til at fejle, og hvor fejl bliver set på som en mulighed for at gøre det bedre næste gang. 

For hende betyder det meget, at ledelsen bakker op:

- Der er en lydhørhed og en tillid til, at vi løser opgaverne bedst muligt.

Kommunikation deler afdeling med HR Udviklingsteamet:

- Vi er tæt på hinanden i afdelingen og har stor respekt for hinandens fagligheder.
Det gælder både i vores afdeling men faktisk også i hele organisationen. Vi har en afdeling og en organisation med humor og god stemning, og hvor vi alle er afhængige af hinandens indsats, og bliver set som ligeværdige partnere. Det er for mig en god arbejdsplads.